Обмін знаннями щодо третьої місії в Німеччині в рамках проекту UNICOM

Продовжується активна співпраця між співробітниками нашого університету та представниками інших вищих навчальних закладів України і інших Європейських держав, зокрема в рамках проєкту UNICOM. На цей раз з метою набуття нового досвіду до м. Білефельда, що у Німеччині, навідалися учасники робочої групи проєкту, доценти ВНМУ ім. М.І. Пирогова Ольга Браткова та Лариса Ваколюк. Зустріч проходила 28-31 жовтня 2024 року і була присвячена більшою мірою сучасним IT-технологіям, штучному інтелекту, інноваціям у сфері цифрових технологій і можливостям їх використання для роботи із здобувачами вищої освіти, а також шляхам розбудови потенціалу, стійкості та соціальної згуртованості, засобам досягнення сталого економічного зростання регіонів країни.

Представників університетів – членів консорціуму – гостинно зустрічала Професійна вища школа середнього бізнесу, із здобутками якої люб’язно ознайомили доктор історичних наук Ральф Юрген Трейдель та відомий політик Фрідель Гойвінкель. Учасники заходу дізналися про роботу школи, її співпрацю з державними установами та адміністрацією міста. Зокрема, обговорювався розвиток промисловості від впровадження механізації, електрифікації виробничих процесів до автоматизації та використання кіберфізичних систем, та вплив цих змін на зростання добробуту суспільства. Виносилося завдання на майбутнє: збереження якості життя та потреб людей у новій соціальній епосі з перспективою розвитку середнього бізнесу в цифровому світі, інвестиційні рішення у міській та сільській місцевості.

Професорка Біт Брехман розповіла, чим займається Інститут післядипломної освіти та розвитку практичних навичок в умовах сьогоденного розвитку цифрових технологій. Світ змінюється на всіх рівнях і це є викликом людству. Цей світ вимагає працівників, які, окрім професійної кваліфікації, повинні мати вражаючі міждисциплінарні навички. Професорка наголосила на необхідності безперервної освіти, а також підтриманні та консультуванні різних кампаній в усіх аспектах розвитку.

Значна увага під час заходу була присвячена штучному інтелекту. Професор Клаус Шафмейстер розповів про його використання в енергетичному, транспортному, сільськогосподарському секторах. Штучний інтелект використовують у виробництві та підприємницькій діяльності, при встановлені контакту між постачальниками послуг та клієнтами, для збору даних з метою оцінки якості продуктів та маркетингу, тощо. Відзначили, що в останні роки в Німеччині пройшла масштабна цифровізація і прийняття використання штучного інтелекту, як невід’ємного елементу для розвитку у майбутньому. Зокрема, штучний інтелект тепер доступніший для використання у повсякденному житті, ніж будь-коли, особливо після появи вільного доступу до чату GPT.

Також учасники проєкту мали нагоду бути присутніми на семінарі про гібридне навчання у вищій освіті. Гібридне навчання почало використовуватися у країнах Європи під час пандемії і відрізняється від змішаного навчання за технологією. Гібридне навчання – це синхронне навчання здобувачів освіти в аудиторії та онлайн за допомогою онлайн платформи. Тобто фактично є дві групи: одна в аудиторії із викладачем, друга фізично не присутня та бере участь синхронно віртуально через систему відеоконференцій. Учасники обох груп можуть бачити та чути один одного під час курсу та взаємодіяти один з одним. Гібридне навчання створює гнучке та динамічне навчальне середовище. Мета його - використання переваг традиційних та цифрових методів навчання.

Висвітлювалося цікаве питання про освітні чат-боти. Це цифрові інструменти, які допомагають здобувачам освіти шукати потрібну інформацію за навчальною програмою. За допомогою чат-ботів у студентів виробляється звичка до самостійного навчання, чат-боти можуть задовільнити різноманітні навчальні потреби студентів. Розумний здобувач освіти може знайти передові матеріали, поглиблені дослідження з теми, що його цікавить, інформацію про розклад, консультації, новини курсу, навчальний матеріал. Можна створювати чат-бот для оцінювання знань, використовуючи індивідуальні завдання. Недоліками використання чат-ботів є великі початкові витрати часу та постійна оптимізація для точності відповіді.

Також учасникам заходу була запропонована екскурсія до міської ратуши, де вони дізналися про регіональний розподіл земель Німеччини та особливості регіонального розвитку.

За сприяння Професійної вищої школи середнього бізнесу у місті Білефельд був відкритий  центр «Місто відкритих інновацій», який відвідали представники університетів. Зрозуміли, що інновації виникають там, де люди переймаються проблемами свого міста. Будь хто може відвідати інноваційний центр та надати ідеї для розвитку міста. Саме тут проводять знайомство молоді з політичними інститутами, зустрічі з керівництвом міста,  професійну орієнтацію молоді. Шукають рішення питань шляхом залучення всіх секторів міського суспільства.

Навчальний візит залишив у учасників незабутні враження завдяки новим знайомствам, а інтенсивна програма та змістовні зустрічі зробили кожен день насиченим і плідним. Унікальність заходу полягала у використанні оригінальних форматів обміну знаннями: інтерактивних воркшопів, бесід, візитів до місць, де створюються інноваційні рішення. Сподіваємось на плідну співпрацю і у майбутньому!

Учасниці робочої групи проєкту UNICOM
Ольга Браткова та Лариса Ваколюк